
La ciutat de Rubí acull durant aquesta setmana una trentena de joves de Catalunya, Estònia, Hongria, Itàlia i Macedònia del Nord per treballar al voltant de les persones refugiades en el marc del programa Erasmus+.
El consistori rubinenc i l’ONGD i associació Taller d’Art, Cultura i Creació organitzem l’intercanvi juvenil YALAH! (Youth in Action to Learn About Human rights) del 27 de juny al 3 de juliol de 2022 a Rubí. L’objectiu és posar en contacte a joves de diferents països europeus per apropar-les a la realitat de les persones refugiades, fent especial atenció a la qüestió sahrauí.
El projecte, finançat a través del programa Erasmus+, sorgeix de l’interès dels i les joves de la ciutat, agermanada amb la localitat sahrauí de la Daria de Guelta, per mantenir el vincle amb el Sàhara Occidental i la seva població, la meitat de la qual viu refugiada als camps algerians a l’espera de la resolució d’un conflicte que dura més de 40 anys.
La trentena de participants, procedents de països com Estonia, Hongria, Itàlia o Macedònia del Nord, participarà de xerrades, debats i activitats per denunciar la situació de les persones refugiades arreu d’Europa i en defensa dels drets humans amb la col·laboració de l’Espai Jove Torre Bassas, l’INS l’Estatut o l’entitat Rubí Solidari.
Aquest procés d’intercanvi d’experiències estarà vehiculat a través de l’expressió artística i tindrà com a resultat una performance pública davant la ciutadania dissabte 2 a les 19.30 hores a la plaça Salvador Allende en el marc de la Festa Major del municipi.