
Aquesta setmana s’ha incorporat a l’entitat la Teresa Tango, voluntària internacional provinent de Nàpols, a Itàlia, a través de l’entitat italiana Scambieuropei, dedicada a les oportunitats i experiències de mobilitat europea a través d’una xarxa d’institucions i organitzacions d’arreu d’Europa.
Durant el seu voluntariat a Taller d’Art, Cultura i Creació, la Teresa, amb formació i experiència en el disseny gràfic i la gestió de xarxes socials, desenvoluparà el projecte Communication Tools. Aquest es basarà, d’una banda, en el suport al departament de comunicació i imatge gràfica en diferents projectes de l’entitat, i d’una altra, en la dinamització de tallers i activitats per a joves i adolescents en diversitat de municipis.
La Teresa se suma així a l’equip de voluntàries de llarga durada format per la Inês, d’origen portuguès i arribada a través de l’entitat lisboeta Mais Cidadania al gener de l’any passat. Està previst que l’estada de la voluntària italiana s’estengui fins a finals d’octubre, mentre que la Inês acaba el seu període de voluntariat a principis d’abril.
La incorporació d’aquesta voluntària italiana coincideix amb l’enviament d’una voluntària a Eslovènia al mes de març i fins al setembre en el marc del projecte COOL-ture yourself!, coordinat per l’espai jove eslovè Kotlovnica Kamnik, i basat en la creació de vídeos sobre les activitats del centre juvenil i de les joves locals, així com les d’algunes d’organitzacions locals associades.
Vols participar tu també del Cos Europeu de Solidaritat?
Aquesta iniciativa finançada per la Comissió Europea té com a fita principal crear oportunitats perquè els i les joves s’involucrin en voluntariats o projectes que beneficiïn a comunitats i ciutadanes de tota Europa, en els seus propis països o a l’estranger.
Per participar del Cos Europeu de Solidaritat s‘ha de tenir entre 18 i 30 anys i poder comprometre’s en projectes amb una durada prevista entre dos mesos i un any.
Si estàs interessat/da en apuntar-t’hi o rebre més informació sobre aquesta iniciativa, adreça’t a les nostres assessories de mobilitat internacional a les comarques del Baix Llobregat, el Vallès Occidental i Oriental, i l’Alt Penedès.